torsdag 3 april 2014

Planerat kejsarsnitt

I måndags var vi på sjukhuset för att göra ett ultraljud för att se om vår lille son verkligen ligger åt fel håll. Och ja... det var inget snack om saken. Han ligger med rumpan ner.

Jag och min man hade diskuterat det här med vändningsförsök innan och ingen av oss var så pigga på att göra det. Jag vet att risken är liten att något går fel, men vi var inte beredda på att ta den risken. Plus att jag förstått att vändningsförsök kan vara väldigt obehagliga. I slutändan var det dock instinkten vi gick på. Jag har varit med om mycket i mitt liv och spenderat mycket tid på sjukhus med en kropp som hittar på än det ena än det andra. Och är det något jag lärt mig under den här tiden så är det att lita på min instinkt. Och den sa klart och tydligt nej den här gången.

Så nu har vi bokat ett snitt den 24 april. Spännande!! Sedan får vi se om han väljer att vända sig innan och då blir det vanlig förlossning. Men jag har en känsla av att han inte kommer att göra det. Eller så vill han komma tidigare. Men annars är det 24 april som gäller. :)

Vi fick också bekräftat att det är en lite stor kille där inne. Fortfarande inom normalintervallet, men ca 10-15 % större än beräknat i den här veckan.

Idag är det precis tre veckor tills han kommer till världen om allt går som planerat. Längtar!!

2 kommentarer:

  1. Läser din blogg och undrar så hur det gått för er?! Har ni fått er lille prins? Hoppas allt har gått bra! Mvh Ninni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag har varit så dålig på att blogga! Vad roligt att få en fråga från dig och att du undrar hur det gått. Ska försöka skriva ett inlägg strax om lilleman är med på noterna, men allt har gått bra! Tack för att du frågar! Den 29 april föddes vår älskade Noah!

      Radera