söndag 5 januari 2014

Dags att städa bort julen

Det känns inte alls länge sedan jag plockade fram julsakerna (och det var det ju inte heller egentligen…) och det känns lite trist att redan städa undan julen. Men jag känner samtidigt att julsakerna lätt går på övertid om man inte tar bort dem strax efter nyår. Ni vet… helt plötsligt har de stått framme alldeles för länge och man kan inte förstå varför man inte gjorde det tidigare. Så idag ska julen ut!

Vi pyntar inte så förskräckligt mycket så det är inte alltför betungande, men hela böket med att få ut julgranen och sedan dammsuga sig fördärvad för att bli av med barren ser jag inte fram emot. Men det är väl bara att sätta igång!

Sedan tänkte jag försöka improvisera ihop en god kycklingmiddag. Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska laga bara. Har alldeles för många goda grönsaker i kylen och vill ha med allt… Och det blir garanterat inte gott. Det lutar nog åt en enkel ugnsstekt kyckling med champinjonsås, ris, brysselkål, morötter och kanske lite blomkål också. Slurp… vad hungrig jag blev nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar