onsdag 27 februari 2013

Negativt på BIM -3

Så klart att jag inte kunde hålla mig från att testa...! Någon som trodde jag skulle klara det? Nejdå, när jag vaknade bestämde jag mig att jag inte kunde vänta och tog ett test. Men det var tyvärr negativt... :(

Jag vet ju att det är lite tidigt att testa. Tre dagar kvar till BIM, så även om jag är gravid så är det inte säkert att det skulle visa sig nu. Eller så är jag helt enkelt inte gravid. Suck... känns resonemanget igen? Har jag ältat detta i några dagar nu? Svar ja!

Att resonera fram och tillbaka hjälper ju inte, men jag tänker göra det ändå. Mina "symtom" hittills:
  • Svullen och gasig mage.
  • Ömhet och värk i kvinnomagen.
  • Mer intensiv "mensvärk" än innan mens, och den har startat mycket tidigare än innan mens.
  • Mycket (!) gulare urin.
  • Illamående.
  • Stark "smak" (är egentligen mer som en känsla) långt bak i svalget.
  • Ökade flytningar.
  • Ömma bröst.
Samtliga "symtom" har jag också haft tidigare när jag varit gravid. Ömma bröst har jag dock dessutom när jag väntar mens, så det behöver inte betyda något. Ibland illamående också, men aldrig så här tidigt.


Det som talar emot att jag är gravid:
  • Har inte småplitor i ansiktet och på bröstet i samma utsträckning som när jag varit gravid.
  • Negativt test på BIM -3.
  • Har aldrig blivit gravid på naturlig väg förut.
Hmm... jag kom visst inte på fler saker som talar för att jag inte är gravid, men känner samtidigt att de två sista punkterna är ganska tunga... eller... hmm... suck...!

Testa imorgon? Nej, jag tror faktiskt inte det. Bör nog vänta tills åtminstone fredag på BIM -1. Eller egentligen till lördag. Men jag hinner nog ändra mig ett antal gånger innan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar