torsdag 28 februari 2013

Inget test idag!

Idag tog jag inget test. Det känns som det är bättre att vänta tills det är säkrare besked. Det bästa vore väl att vänta till lördag när mensen ska komma, men jag funderar på om det är mer praktiskt att testa imorgon igen. Om jag skulle få positivt test kan jag ringa till Sahlgrenska och meddela det. Både måndag och tisdag i nästa vecka har jag begränsade möjligheter att ringa eftersom jag är på konferens.

Min cykel har varit lite lång den här gången eftersom äl var lite sen (inget ovanligt för mig å andra sidan), så enligt planeringen jag gjort upp med Sahlgrenska borde jag haft mens och kommit igång med sprutorna i slutet av förra veckan. Så jag ligger redan lite efter så att säga. Känns som jag i sådana fall vill meddela dem så snart som möjligt.

Men... nu går jag händelserna i förväg känner jag! Men jag känner mig så säker på att jag är gravid att jag inte kan tänka mig ett annat scenario. Vågar jag skriva det? Får jag lov att tro det?

Huden i ansiktet har definitivt försämrats och är flammig och plitor på gång. Brösten känns som någon har injicerat ett gift som håller på att spränga sig fram runt om i alla blodkärl och värker längs hela processen. Magen är öm, om än dock lite mindre gasig de senaste två dagarna. Inga tecken på blod än.

Det är konstigt för jag är så övertygad om att jag är gravid, men ändå är jag livrädd att testen ska visa negativt. Jag blev defintitivt skrämd av det negativa beskedet igår. Det är det enda jag kan se framför mig när jag tänker på att testa igen. Ååååh vad jag hoppas att det visar positivt imorgon!! Om jag nu testar imorgon... Suck...

Uppdaterar imorgon igen så får vi se vad det blev...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar