fredag 1 mars 2013

Något verkar konstigt... men gravid är jag nog inte

Jag förstår inte vad som händer i kroppen... Jag testade i morse igen på BIM -1 och det var tyvärr negativt. Inte den minsta skymt av ens en skugga till streck, och då fick jag nog börja inse att jag faktiskt inte är gravid. Sannolikheten att det inte syns någonting dagen innan BIM känns så otroligt liten.

Men vad är det då som pågår?! Jag har ont och har värk - allt från intensivt molande till skarpare smärta. Jag känner mig inte längre gravid i magen (hur gärna jag än vill det), fastän den fortfarande är svullen och öm. Den känns helt enkelt inte samma längre (vilket började igår kväll). Men brösten känns däremot hur gravida som helst! När jag varit gravid har de varit ömma på ett helt annat sätt än när jag väntar mens, och just nu känns de supergravida!

Dessutom har jag inga som helst tecken på blödning, vilket är ännu konstigare. Imorgon ska mensen vara i full gång, vilket innebär att jag borde ha småblött i ett par dagar nu. Jag har kollat min ägglossning i sex år, och det har aldrig hänt att jag inte fått mens 16 dagar efter positivt utslag. Och det har aldrig hänt att jag kvällen innan inte har några som helst tecken på blödning. Enda undantaget var när jag åt Pergotime. Då kom första blodtecknet efter 16 dagar i varje cykel. Men jag har inte ätit Pergotime på över två år, så det här kan jag inte förklara.

Någonting är definitivt annorlunda. Jag är verkligen inte den som drar på och tror att jag är gravid bara så där. Snarare tvärtom - efter många års kamp för att bli mamma är jag så luttrad att jag inte ropar gravid för minsta lilla tecken. Been there, done that, and was wrong all the time. Men det här är så annorlunda att det inte går att ignorera.

Så, jag tror nog inte längre att jag är gravid. Det borde åtminstone funnits ett svagt streck idag och magen känns annorlunda. Dessutom har jag börjat känna mig konstig - jag mår dåligt, illa och ja... jag mår konstigt. Inte som att jag börjar bli sjuk, bara konstigt. Brösten spränger och magen ömmar och värker. Ibland känner jag att det påminner om mensvärk, men oftast inte. What's going on?!?!

Nu hoppas jag bara att mensen kommer igång illa kvickt så att allt det här jobbiga försvinner och jag kan börja med sprutorna. Så att jag kan bli gravid någon gång!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar