söndag 22 december 2013

Julstök

Den riktiga julkänslan har inte infunnit sig än i år, men här pågår ändå förberedelserna för fullt. Julskinkan kokade jag häromdagen och den blev ljuvligt god. Jag har också planerat att koka knäck i flera dagar, men har fått skjuta upp det eftersom vi fått besök av olika familjemedlemmar. Det är det som är så mysigt kring jul tycker jag… att man ser till att hälsa på familj och vänner mer än man brukar.

Granen kläddes igår tillsammans med min mans barn. Vi hittade en liten nätt gran i år som passar perfekt i vardagsrummet. Känns lite roligt att fantisera om att nästa jul har vi en liten bebis! Fast min mans son sa att detta på sätt och vis är bebisens första jul. Det är ju sant faktiskt! Bebisen lever i allra högsta grad även om den inte är född än. :)

Min mans barn är tonåringar och är nog både lite nyfikna och skeptiska till att få ett syskon så här sent. Vi frågar ibland, men får ganska diffusa svar. Men de har börjat undra över vilka namn vi väljer bland och rätt som det är så är de i full gång med åsikter, spekulationer och egna val. Så det verkar som de tar det ganska bra. De har ju vetat om de andra två gångerna jag varit gravid, så de har haft gott om tid att smälta det successivt. Tror de kommer att bli toppen som storasyskon till vår lille krabat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar