fredag 20 december 2013

Klippte sönder mina nya byxor för att få plats

Eftersom jag är hemma och är sjukskriven bor jag mer eller mindre i mysbyxor nuförtiden. Hittills har jag använt min mans over size, men nu börjar magen ta alltför stor plats och de känns trånga. Så jag beställde två par gravidmysbyxor från Zalando och hoppades att någon av dem skulle funka.

Jag hatar verkligen byxor som sitter åt för mycket runt magen och speciellt nu när jag är gravid. Resårer gör bara ont kring bebisbulan. Ett av paren jag beställde var av typen som har en bred stretch som täcker magen, men de hade ändå tyvärr en smal ställbar resår som var tänkt att ha under bebismagen. Aj! Det gjorde ont och var obekvämt. Det andra paret var ändå värre och jag kände mig lite desperat. Så jag chansade och klippte helt enkelt av resårbandet och vips var byxorna perfekta!


Jag känner mig väldigt stor för att bara vara i v. 21! Jag vet att det kan vara väldigt olika hur stor man är, men jag jämför med bilder i böcker och på nätet och tycker jag är större än alla. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar