tisdag 17 december 2013

v. 20 + 6


Det är så härligt att känna att graviditeten löper på! Tog en skärmdump från Familjeliv och jag har nu gått drygt halva tiden! Jippi!! Det känns lite overkligt att se bebismarkören halvvägs… De två andra graviditeterna kom jag ju inte så här långt så det är en annorlunda syn.

Bebisen lever rövare i magen och det är verkligen en liten livlig krabat där inne. Jag var hos barnmorskan i förra veckan och vi lyssnade på hjärtljud. Barnmorskan hade fullt upp med att hänga med i svängarna eftersom bebisen sprattlade runt så mycket. Men fina hjärtljud var det! Jag känner bebisens sparkar och rörelser tydligt nu och det är jättefestligt, men samtidigt lite obehagligt. Det är en lite läbbig känsla när det "blubbar" till i magen, men samtidigt fnissar jag och tycker det är härligt att den lever och verkar må bra.

Idag bokade vi ett nytt ultraljud i v. 25. Förhoppningsvis kan de se könet ordentligt nästa gång. På RUL verkade det ju som det var en pojke, så det ska bli spännande att se om det blir bekräftat eller ändrat nästa gång. Vi är så nyfikna och vill veta! 8 januari är det dags för ultraljudet, så snart får vi kanske veta…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar