tisdag 21 augusti 2012

FET-försök 3 pågår!!

Underbart!!! Igår fick jag tillbaka ett ägg och det känns så bra!!! Fast också skitnervöst för förra gången blev jag ju gravid och då kände jag det nästan direkt. Dagen efter återförandet stack det till och jag misstänkte att det hade fäst. Ytterligare några dagar senare började jag få finnar, vilket jag i princip aldrig får annars. Så nu kommer det att vara nervösa dagar och jag kommer förmodligen att leta efter symtom som en galning. Fast jag vet att alla graviditeter är olika...

Så, FET-försök nr 3 pågår för fullt nu. Det blir vårt 4:e försök totalt (1 ET + 3 FET). Resultat hittills: En biokemisk graviditet och en graviditet (MA i v. 12). Nu jäklar ska det gå vägen!!

Jag passade på att fråga Sahlgrenska om hur vi går vidare om det inte lyckas den här gången. Det skulle jag kanske inte gjort... Jag hade hoppats att jag kunde påbörja sprayningen direkt på första mensdagen om det inte tar sig nu. Jag hoppades att det inte skulle behöva gå en cykel emellan. Men det var ännu värre än så! De har sådan kö att hon sa att hon skulle bli förvånad om vi kunde få till ett försök innan jul. Innan jul!! Det är ju jättelångt kvar!! Men jag försöker att släppa det och fokusera på att vi ska lyckas nu istället.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag hittade din blogg av en slump innan semestern, och sen lyckades jag inte hitta den förrän just idag! Blev så gripen av det du skrev då bloggen var helt nystartad och på det ärliga sätt du skriver. Jag håller verkligen tummarna för att det ska gå vägen denna gången.
    All lycka till er!
    Mvh Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara!
      Tack för dina vänliga ord!! Vad roligt att du uppskattar min ärlighet, speciellt eftersom jag skriver saker som skulle kunna uppfattas som provocerande (som t ex att gravida kvinnor provocerar mig). Jag tror att många (som inte är i den här situationen) inte kan förstå sådana här känslor och skulle förmodligen tycka att man var helt dum i huvudet.

      Jag vet inte hur din situation ser ut och om du också är en som kämpar, men i sådana fall önskar jag dig stort lycka till också!

      Radera