tisdag 28 augusti 2012

RD 8

Idag är det rd 8... Jag har td om en vecka, men på söndag ska min mens komma (eller helst inte komma).

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro. Jag har inte känt något stick i magen den här gången, men jag har haft flera symtom som kommit och gått. Men det har varit symtom på saker som jag upplevde längre fram i graviditeten förra gången. Ömhet på ett särskilt ställe och på ett särskilt sätt under sex, värk bak mot ändtarmen när jag ska kissa o.s.v. Dålig hy har jag haft, men det börjar bli bättre (har i vanliga fall mycket bra hy). Sedan i helgen har jag haft ett ganska intensivt mensmolande, vilket jag också upplevde förra gången. I vanliga fall har jag menskänningar en vecka innan, men inte så här mycket. Magen har varit öm och svullen sedan ett par dagar efter FET.

Ja... allt det här skulle ju kunna betyda att det gått vägen, men det kan också betyda ingenting. Kanske livmodern är öm efter ingreppet, kanske den reagerar annorlunda nu efter att den varit gravid och det i själva verket bara är förkänningar på mensen...?

Suuuuuck!! Hur kan man få tiden att gå fortare?!? Det är spännande att ruva, men det är också väldigt påfrestande. Jag känner mig ändå "ok" nu, men jag vet att jag kommer att vara ett nervvrak inom ett par dagar. 2-3 dagar innan jag får mens börjar jag småblöda. Så i slutet av veckan kommer jag att leta tecken efter blod som en galning. Jag känner mig själv - det kommer att vara illa! Pulsen kommer att vara hög och jag kommer att ha svårt att somna på kvällarna för tankarna kommer att skena. "Tänk om..."

Håller tummarna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar