onsdag 29 augusti 2012

Pendlar mellan övertygelse och misstro

Jaha... andra inlägget idag då. ;) Men imorgon kommer jag att vara så upptagen att jag inte kommer att hinna med något inlägg (troligtvis), så jag skyller på det.

Herregud vad jag velar idag! Ena stunden är jag så övertygad om att jag är gravid att jag lever på rosa moln. Jag bara veeet! Andra stunden när mensvärken är som mest intensiv känns det som jag kan börja blöda när som helst och då misströstar jag massor!

Jag funderar och jämför hur det brukar kännas innan mens och hur den kändes i våras när jag verkligen var gravid. Men allt är bara en enda röra. Plötsligt vet jag ingenting - inte hur vanlig mensvärk brukas kännas och hur intensiv den brukar vara, och inte hur värken kändes när jag var gravid.

Funderat för mycket? Definitivt! Kan jag sluta? Absolut inte!

Det här är första gången någonsin som jag riktigt vågar hoppas och tro på att jag är gravid. Annars brukar jag vara försiktig och banna mig själv när fantasin skenar. Men känner jag så här för att jag är gravid, eller känner jag bara så här för att jag faktiskt lyckats en gång och nu fått hybris och tror att jag är det igen?

Om några dagar vet jag... Jag hatar att leva i det här vakuumet och fundera på om jag kommer att vara överlycklig om några dagar eller jag kommer att vara ledsen och helt förstörd. Gaaah!! Kan man inte bara spola några dagar framåt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar