tisdag 14 augusti 2012

Nytt försök på gång...?

Nu börjar det förhoppningsvis dra ihop sig för ett nytt försök! Först måste ägglossningen komma och den har varit på gång i en vecka nu. Men jag har mått ganska dåligt psykiskt den här veckan och jag tror att det gjorde att den kom av sig lite. Det känns så. Men nu är den på gång igen. Jag borde få utslag på stickan imorgon eller i övermorgon. Hoppas! Men även om ägglossningen kommer snart så är det ett stort OM kvar på vägen... Vi har bara tre ägg kvar i frysen (på ett strå) och det gäller att något av dem klarar upptiningen.

Först hade vi 12 ägg som gick till frysen och jag var så glad för det eftersom jag förutsatte att det skulle ge oss de tre FET-försök vi har rätt till. När vi kom till första FET-försöket meddelade de att vi nu hade fem ägg kvar i frysen. FEM sa jag?! FEM?! Dog alla andra på vägen?! Ja, tydligen. Eller rättare sagt: på det första strået med två ägg klarade sig inget ägg, inte på det andra heller, men på det tredje klarade sig båda och då tog de det som såg bäst ut. Jag höll på att dö! Inte nog med att så många dött på vägen - dessutom hade de slängt ett som klarat sig! Men så går det tydligen till.

Ja, ja... Det blev ingen bebis den gången. Jag fick iofs en biokemisk graviditet, vilket innebär att ägget bara fäster en kort stund. Så kroppen tror lite grann att den är gravid. Så första FET-försöket var en chock, men en halv gravidtet blev det. Nästa FET-försök tog de upp ett strå med två ägg och ett klarade sig. Och då blev jag gravid! :) Men så dog bebisen... :(

Nu håller jag innerligt tummarna för att något av äggen klarar sig så att vi kan göra FET-försök nummer tre i helgen och att det blir en fin liten bebis till våren! Annars blir det ny stimulering då vi går in på IVF nummer 2.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar