torsdag 6 september 2012

Var det rosa eller inte...?

Igår när jag var på toa tyckte jag att det kom lite svagt, svagt rosa på pappret. Paniken sköljde över mig på en halv sekund och illamående vällde upp i magen. Neeeej!! Inte igen!! Men efter några sekunder kände jag hur kroppen gav upp på något sätt. Jag orkade inte... jag orkade verkligen inte må så dåligt igen som jag gjorde för ett tag sedan när vi fick MA, så paniken och illamåendet drog sig tillbaka. Jag skulle inte säga att det försvann, för det är att ta i, men det blev betydligt bättre.

Men oron gnagde där och jag försökte trösta mig med att "det är bättre att det händer nu så här tidigt". Men det kom inget mer... tror jag... för jag är inte säker... inte ens säker att det var rosa första gången... hmmm...

Jag är säker på att jag inte är den enda ivf:are som vridit och vänt på toapappret och studerat och analyserat om det finns en nyansskillnad eller inte. Har jag rätt? För det var nog kanske bara en nyansskillnad... om det ens var det... eller... jag vet inte...!!!

Man kan ju bli galen för mindre... Inget mer idag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar