tisdag 4 september 2012

Plötsligt känns allt annat oviktigt

Jag är helt omotiverad på jobbet just nu... Vad spelar det för roll tänker jag - jag är ju gravid! Tjohoo! Det är det enda som betyder något! Och ändå håller jag på med otroligt viktiga saker på jobbet just nu som kan påverka många människors liv i positiv riktning. (Nu menar jag inte att låta viktig eller att mitt jobb betyder mer än någon annans på något sätt. Utan att det faktiskt spelar roll det jag gör även om det inte känns så just nu.)

Jag vet inte vad jag skulle göra istället å andra sidan... bara gå runt och vara gravid...? Hehe... jaaa, det kanske hade varit trevligt, men det finns ganska stor risk att jag skulle bli lite "obsessed" då. ;)

Jag tar det faktiskt lite lugnare med känslorna den här gången ändå. Visst - jag är toklycklig, men lite lugnare toklycklig än förra gången. Jag kan inte riktigt avgöra om det är för att det inte blir lika speciellt den här gången eftersom jag varit med om det en gång tidigare, eller om det är för att jag är mer medveten om hur fel det kan gå...

Ja, ja, skit samma. Gravid är jag och det är toppen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar