lördag 1 september 2012

Jag är GRAVID!!!!!!

Jag kunde inte hålla mig utan testade imorse, på rd 12, en dag innan beräknad mens och tre dagar innan td. Och det var som jag trodde: JAG ÄR GRAVID!!!!!!!

JAG ÄR SÅ HIMLA LYCKLIG!!!!!!!! Kan inte fatta att vi haft sådan tur som lyckades på första försöket efter vår missed abortion. Tre månader efter att jag skrapades finns det nu ett nytt litet pyre i magen. Jag är så lyckligt lottad!!

Jag var så nervös imorse... Jag vaknade tjugo över tre och var kissenödig. Men jag tyckte det var för tidigt. Hjärtat skenade och pulsen var så hög så det var svårt att somna om. Men jag slumrade till så småningom och sedan gick jag upp tjugo i sex. Kissade, doppade stickan i urinen och la den plant. Jag höll på att skaka sönder av nervositet, men det tog inte många sekunder innan jag såg att strecket började komma fram. Jag bröt ihop och grät...

Snälla, snälla lilla pyre. Stanna i magen den här gången. Jag hoppas på att få träffa dig i maj... längtar!!

4 kommentarer:

  1. Grattis!!!
    Har följt din blogg i en vecka och tycker det är så skönt att följa någon som är i samma situation. Efter två år och två missfall har vi nu gjort första provrörsförsöket. Verkar som om du ligger en och en halv vecka före mig. Ska bli spännande att följa dig och hoppas att jag får samma positiva besked snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, vad spännande!! :) Håller tummarna hårt, hårt för att ni också lyckas!! Det är starkt gjort att resa sig efter två missfall... beklagar verkligen. Hoppas det är nu det går vägen för er!!

      Radera