torsdag 28 mars 2013

Börjar inse att det nog inte gått vägen

Jag försöker att vara ganska avslappnad den här gången, men samtidigt arbetar mitt medvetande i bakgrunden hela tiden på att försöka hitta tecken på en graviditet. Ibland ploppar det upp smågrejor, med eftersom jag hatar att lura mig själv måste jag krasst inse att det med största säkerhet är kört.

De gånger jag varit gravid har det varit SÅ tydligt. Ingenting är tydligt den här gången. Visserligen ingen mer mensvärk, men å andra sidan inte så mycket annat heller. Jag får värk ner mot ljumskarna ibland, vilket skulle kunna vara ett positivt tecken, men nej... det brukar göra betydligt mer ont.

Jag skrev igår att huden försämrats drastiskt de senaste dagarna, men idag är den fin igen. Inga mer finnar och plitor på väg utan de har mer eller mindre försvunnit. Och inget på bröstet heller. Varken är eller har varit.

Eftersom jag inte har ett enda sannolikt tecken, så måste jag mer eller mindre ge upp. Svårt för både hjärnan och hjärtat att göra det, men då blir jag hellre positivt överraskad om jag har fel.

Och även om jag skriver att jag mer eller mindre har gett upp, så sitter jag givetvis ändå här och hoppas. Så jag skriver delvis detta för att få mig själv att inse fakta. Det finns i dagsläget inga som helst tecken på en graviditet. Även om jag aldrig blivit gravid i en stimulerad cykel förut, så tycker jag ändå att jag borde märkt något med tanke på hur tydligt det varit de andra gångerna.

Så nej... får nog ställa in mig på att jag börjar blöda inom några dagar. 4 dagar kvar till td, men troligtvis dags för mens inom 1-2 dagar.

Glad Påsk på er allihop!! Jag tänker definitivt äta alldeles för mycket godis, och skölja ner det med ett stort glas vin när blödningen kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar