måndag 18 mars 2013

Ruvar, ruvar, ruvar

Igår var det dags för ET! Av 15 utplockade ägg hade 9 st blivit befruktade och 4 av dem utvecklades som de skulle. Så ett åkte in i livmodern och 3 gick till frysen. Egentligen kände jag mig hemskt besviken över att få så få till frysen, men det var inte det jag ville fokusera på igår. Personalen tyckte att 3 till frysen var ett bra resultat, men jag jämför med förra gången. Då gick 11 till frysen.

Men, men... det spelar ingen roll, eller snarare så kan jag inte påverka det. Nu är det fullt fokus på att ruva på mitt lilla ägg i magen. Hoppas det tar sig!! Ruvar, ruvar, ruvar... och hoppas, hoppas, hoppas...!


4 kommentarer:

  1. Gud så bra! Hoppas att det stannar där nu! Jag ska hålla tummarna!

    SvaraRadera
  2. Hoppas, hoppas att det går vägen nu. Tre ägg till frysen är inte dåligt. Samtidigt förstår jag känslan, för man jämför ju med sig själv. Mitt andra äggplock kunde de bara tömma en äggledare för att den andra gömde sig och jag tuppade av (det blev för smärtsamt) och då var jag otroligt besviken efteråt. Givetvis blev det minus också. Men trots den futtiga utdelningen av 5 utplockade ägg, 5 befruktade ägg och 3 som klarade sig hela vägen till blastocyster så blev en av frysisarna min bebis i magen efter ett FET. Så man kan alltid hoppas på lite tur i oturen.

    Ett STORT lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh fy då! Svimmade du? Din stackare! Men vad härligt att äggen så småningom resulterade i bebisen i magen!!

      Radera