söndag 3 mars 2013

Fortfarande weird

Igår (på BIM) kom så första blodtecknet. Det började med bruna flytningar på eftermiddagen och sedan på kvällen några droppar blod. Idag är det bara bruna flytningar hittills. Jättemärkligt, för så här börjar aldrig min mens. Den börjar alltid med rosa blödningar. Däremot hade jag så här när jag fick min första missed abortion. Det är också märkligt eftersom min mens skulle varit i full gång igår, inte smådroppat. Det skulle börjat för flera dagar sedan.

Efter en hel del analyserande tror jag faktiskt att jag haft en biokemisk graviditet till. En biokemisk graviditet är när ägget fäster ett kort tag och sedan släpper. Kroppen börjar producera hcg och tror att den är gravid, men man hinner liksom aldrig bli gravid på riktigt. Det skulle förklara varför jag kände mig gravid tidigare, men att det har börjat ebba av (även om en del "symtom" är kvar). När jag tänker tillbaka på min första biokemiska graviditet minns jag nu att mensen var två dagar sen, men då hade jag småblött i en dryg vecka innan.

Någonting är ju uppenbarligen konstigt och inte normalt. Jag är som sagt inte den som tror en massa saker p.g.a. rent önsketänkande, och allt det här jag känt har jag inte inbillat mig. Och jag kan knappast inbilla mig att mensen är sen. Min kropp har inget subtilt språk direkt. Den talar TYDLIGT om ifall något är annorlunda, och de här senaste 1,5 veckan har den skrikit åt mig. Problemet är att jag inte riktigt fattar...

Nu har jag tappat lite intresse för att förstå vad det är min kropp gör och försöker säga. Nu vill jag bara ha det överstökat och köra nya försök. Skulle tro att mensen kommer igång på riktigt inom ett par dagar och sedan är det sprutor som gäller. Så kom igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar