lördag 16 mars 2013

ET imorgon!!

Har varit lite dålig på att uppdatera vad som hänt sedan mensen satte igång, men så här har det gått.

Började med Gonal-F på mensen 3:e dag och gjorde VUL fem dagar senare. Då hade jag ungefär 12 ägg. Lättstimulerad den här gången med, vilket jag är glad över! Fick ny tid för VUL två dagar senare, vilket var i onsdags. Då var jag uppe i 15 ägg och fick sluta med Gonal-F. I fredags plockade jag ut äggen och det blev mycket riktigt 15 ägg. Jätteglad för att jag är så lättstimulerad med tanke på att jag bara har en äggstock. 15 ägg den här gången och 21 ägg förra gången - bra jobbat äggstock! :)

Så imorgon söndag är det dags för ET! Ska bli underbart att börja igen. Jag hoppas att många av äggen befruktats, men framförallt att jag blir gravid igen. Hur underbart, och skrämmande, vore inte det...!? Jag försöker ha lagom förhoppningar. Bara för att jag lyckats bli gravid de två senaste försöken är det ju ingen garanti att jag lyckas nu. Men åååh, vad jag vill!! Men, men... det viktigaste är ju att lyckas någon gång - och att få min underbara och efterlängtade bebis!!

Nu när det är dags för försök igen är det helt ofrånkomligt att tänka på året som gått. Om exakt en vecka är det ett år sedan vi gjorde det försök som ledde till vår första graviditet. Herregud vad vi varit med om det här året egentligen. Två bebisar som dött i magen är helt sjukt och obegripligt... hur sjutton har jag tagit mig igenom det? Man kan ju undra... Men hoppet om att få vår bebis till slut håller mig uppe!

Tack ni som läser bloggen och håller tummarna för mig! Det stärker!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar