onsdag 27 mars 2013

RD 10

Rd 10 idag... tror jag... om man räknar insättningsdagen som rd 1.

Det är väldigt svårt att känna någonting den här gången eftersom jag tar Lutinus som sätter igång en massa hormonreaktioner i kroppen. Men jag har börjat misströsta faktiskt... Kände en svag mensantydning i förrgår, betydligt mer igår. Det enda som lättar upp är att det var ganska mycket mensvärk igår och så tidigt brukar jag inte få så mycket mensvärk. Men å andra sidan - vad är tidigt? När är "normalt" att få mens efter en stimulering? Om jag räknar uttaget som äl, då skulle jag fått utslag på stickan en eller två dagar tidigare i en normal cykel. Då är det dags för mens på fredag eller lördag. Td är på måndag.

Om jag ska vara ärlig så har jag inte så mycket symtom, och så har jag haft mensvärk. Så hoppet är inte stort. Om jag letar positiva tecken så har hyn försämrats märkbart de senaste dagarna. Den var redan illa från hormoninjektioner och Lutinus, men blivit värre. Men det kan ju bara bero på att hormonnvåerna stigit i kroppen ju mer Lutinus jag tagit (om det fungerar så).

Det andra "positiva tecknet" är att min urin blivit märkbart gulare. Men som ni märker så tar jag i när jag letar positiva tecken... De gånger jag varit gravid har kroppen tydligt skrikit det till mig vid det här laget, och det gör den inte nu. Å andra sidan är allt ömt och svullet av Lutinusen så det går inte att skilja den ena känslan från den andra.

Slutspekulerat för idag... Nu går jag på möte istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar